Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

...Καλώς ήλθατε στο προσωπικό μου blog,κάντε εγγραφή να ανταλλάσουμε ιδέες απόψεις και να γίνουμε φίλοι!!! ...

Πέμπτη 12 Οκτωβρίου 2017

Ένας ψάλτης Ορθόδοξος ψάλλει ορθόδοξα σε ΚΑΘΕΔΡΙΚΟ ΝΑΟ ...του ΒΑΤΙΚΑΝΟΥ ! ( Un cantore greco ortodosso canta in una chiesa...del VATICANO)

La Società salesiana di San Giovanni Bosco costituisce il secondo più numeroso istituto religioso maschile della Chiesa cattolica in tutto il mondo.
 Η κοινότητα των Σαλεσιάνι αποτελεί το δεύτερο σε σειρά μεγαλύτερο θρησκευτικό Ινστιτούτο της Καθολικής Εκκλησίας σε όλο το κόσμο.



2002 Al collegio di Don Bosco Salesiani del Vaticano Akis Liliopoulos canta Salmi Ortodossi di Davide
2002 Στο κολέγιο του Don Bosco Salesiani του Βατικανού ο Άκης Λιλιόπουλος ψάλλει Ορθόδοξους Ψαλμούς του Δαυίδ.

Στα ελληνικά (segue in lingua italiana)
    Η προσωπική μου εμπειρία είναι συνδεδεμένη με την συναυλία που έδωσα στην Άκουιλα της Ιταλίας, το καλοκαίρι του 2002 που ήταν για μένα αληθινά ευχάριστη και πλούσια από τις έντονες συγκινήσεις των Ιταλών που την παρακολούθησαν.
    Για να πω την αλήθεια δεν ήμουν έτοιμος για ένα τέτοιο πράγμα, όλα έγιναν εντελώς ξαφνικά, όταν με κάλεσε ο Διευθυντής του Κολεγίου των Σαλεσιάνι  (μοναχικό τάγμα του Βατικανού) και μου πρότεινε να δώσω αυτήν την συναυλία, εξαιτίας μιας ακύρωσης ενός άλλου συνόλου ψαλτών της Καθολικής Εκκλησίας.
Οι αμφιβολίες μου ήταν δύο: Η πρώτη, που δεν ήμουν προετοιμασμένος για κάτι τέτοιο και η δεύτερη το ότι θα έψελνα σε μια εκκλησία καθολική, ενώ εγώ, είμαι ένας ψάλτης της Ορθοδόξου Ανατολικής Εκκλησίας.
    Αμέσως όμως όλα μέσα μου ξεκαθάρισαν, μιας και σκέφτηκα ότι θα έψελνα ψαλμούς  που αναφερόντουσαν σε μια περίοδο προηγούμενη του 1054 του «σχίσματος»
    Θυμάμαι όταν ο Διευθυντής των Σαλεσιάνι με κάλεσε στη σκηνή που βρισκόταν το καθολικό αρμόνιο (εγώ έβαλα τον βυζαντινό ισοκράτη επάνω) τα πόδια μου και η φωνή μου έτρεμαν.
    Ο πάγος έσπασε αμέσως χάρη στην εξαιρετική και ευγενική φιλοξενία,  έψαλλα βυζαντινούς ύμνους με μία απερίγραπτη δύναμη. Οι Ιταλοί δεν είχαν ακούσει ποτέ τέτοια ακούσματα και στο τέλος άρχισαν να χειροκροτούν τόσο δυνατά και εις μακρόν, προτρέποντάς με να συνεχίσω να ψάλλω ακόμα.
    Η Βυζαντινή ψαλμωδία είναι μία ταλάντευση που ελευθερώνει τα εσωτερικά μέρη της ψυχής και της καρδιάς, βγαίνει από το στόμα και με τους Αγγέλους φθάνει στον ουρανό!!!
Η χαρά μου ήταν απερίγραπτη, θα ήθελα να ξαναψάλλω στην Ιταλία…..

 In Italiano 
    La mia personale esperienza legata al concerto tenuto all' Aquila nel mese di agosto del 2002 e' stata veramente piacevole e ricca di intense emozioni che, in quel magico giorno d'estate, sono state regalate a tutti gli italiani che l'hanno seguito.
    A dire il vero, non ero pronto per una cosa simile; tutto e' stato all'improvviso, quando mi chiamό il direttore del collegio dei Salesiani e mi propose di fare questo concerto a causa dell'annullamento di un altro cantore. 
    Dal momento che ci sarebbe stata molta gente io avrei, quel giorno, riempito il programma.
    I miei dubbi erano due: il primo è che non ero preparato riguardo il programma e il secondo è che avrei cantato in una chiesa cattolica , mentre io sono cantore di una chiesa ortodossa.
    Subito però tutto mi fu chiaro perchè pensai di cantare dei salmi, riferiti ad un periodo precedente all'anno 1054, quando invece si verificò il cosiddetto "scisma". 
    Mi ricordo che quando il direttore dei Salesiani mi chiamò sul palco, le mie gambe e la mia voce tremavano. 
    Il ghiaccio e' stato rotto subito grazie alla Sua squisita e gentile accoglienza; ho cantato gli inni bizantini con una forza indescrivibile. 
    Gli italiani che non avevano mai sentito dei suoni del genere, alla fine si misero ad applaudire forte e a lungo, cercando di farmi cantare ancora....
Il canto bizantino e' una vibrazione che libera la parte interiore dell'anima e del cuore, esce dalla bocca e con gli angeli arriva al cielo !!
La mia gioia e' stata enorme, vorrei cantare di nuovo in Italia......!!!